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Fear and its relationship with the protection of the Rights of Boys and Girls. Contributions from education in the construction of peace and coexistence

EL MIEDO Y SU RELACIÓN CON LA PROTECCIÓN DE LOS DERECHOS DE LOS NIÑOS Y LAS NIÑAS. APORTES DESDE LA EDUCACIÓN EN LA CONSTRUCCIÓN DE PAZ Y LA CONVIVENCIA



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Artículos

How to Cite
Ballesteros Moreno, M. C., Moreno Durán, A. H., & Porras olarte, O. H. (2022). Fear and its relationship with the protection of the Rights of Boys and Girls. Contributions from education in the construction of peace and coexistence. The Republican Journal, 33, 163-184. https://ojs.urepublicana.edu.co/index.php/revistarepublicana/article/view/860

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PlumX
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Maria Constanza Ballesteros Moreno

    Alvaro Hernan Moreno Durán


      Maria Constanza Ballesteros Moreno,

      Investigadora Junior, Doctora en Derechos Humanos, Magister en Derechos Fundamentales. Especialista en Derecho Público, Abogada.  correo electrónico: mariaballesteros@usantotomas.edu.co


      Alvaro Hernan Moreno Durán,

      Investigador Senior, Doctor en Sociología. Magíster en Modos de vida y Políticas sociales. Especialista en Estudios de América Latina, Sociólogo. correo electrónico: alvaromoreno@usantotomas.edu.co


      Oscar Hernan Porras olarte,

      Economista con énfasis en administración de empresas, Universidad Santo Tomás de Aquino. Bogotá. Magister en derechos humanos y democratización, Universidad Externado de Colombia – Universidad Carlos III de Madrid. Especialista en servicios públicos domiciliarios, Universidad Externado de Colombia. Bogotá. Especialista en Gobierno municipal, Pontificia Universidad Javeriana. Bogotá. Especialista en Derecho Procesal, Universidad de Boyacá. Abogado, Universidad de Boyacá. Estudiante del Doctorado en Derecho Universidad Santo Tomás. Correo electrónico: oscarporras73@gmail.com


      This writing is the product of an investigation that is in its first stage and it  purpose is to analyze how certain phenomena of social reality impact the lives of boys and girls, generating fear, which implies the violation of their rights. Thus, from this phenomenon, it is necessary to identify the elements that affect the construction of that fear and provide the tools to transform this situation, so that they are used in the construction of peace and social coexistence. To develop this first phase of the study, an applied sample was taken in children from the city of Sogamoso, Boyacá; through surveys in order to determine the factors that affect the construction of fear and determine, how it can be transformed. Into something positive and how the law contributes to the protection of children in these abnormal circumstances.

      DOI: http://dx.doi.org/10.21017/Rev.Repub.2022.v33.a132


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