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The substantial codified norm in the education of lawyers of the 21st century and the imperative of the sustainable development goals (SDGS)

LA NORMA SUSTANCIAL CODIFICADA EN LA EDUCACIÓN DE LOS ABOGADOS DEL SIGLO XXI Y EL IMPERATIVO DE LOS ODS



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Section
Artículos

How to Cite
Ramirez Carvajal, D., Moreno, D. G., & Ramirez, V. F. (2022). The substantial codified norm in the education of lawyers of the 21st century and the imperative of the sustainable development goals (SDGS). The Republican Journal, 32, 143-178. https://ojs.urepublicana.edu.co/index.php/revistarepublicana/article/view/807

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PlumX
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Diana Ramirez Carvajal,

Docente investigadora, directora del Doctorado en Derecho Procesal Contemporáneo e integrante del Grupo de Investigaciones en Derecho Procesal de la Universidad de Medellín. Magíster en Derecho Procesal de la Universidad de Medellín y doctora en Derecho de la Universidad Externado de Colombia.


Debora Guerra Moreno,

Profesora investigadora rectora seccional de la Universidad Libre, Seccional Cúcuta, integrante del Grupo de Investigación en Derecho Público de la Universidad Libre de Cúcuta, doctora en Derecho Procesal Contemporáneo de la Universidad de Medellín y doctora en Administración, Hacienda y Justicia en el Estado Social de la Universidad de Salamanca. Magíster en Responsabilidad contractual y extracontractual civil y del Estado de la Universidad Externado de Colombia, Magíster en Administración de la Universidad Argentina de la Empresa.


Vanessa Franco Ramirez,

Profesora Investigadora adscrita a la Universidad Católica de Oriente. Magíster en Humanidades por esa misma Universidad y maestranda en Argumentación Jurídica de la Universidad de Alicante.


The correct application of the law depends to a large extent on a good legal education, which must be reformulated around the new dimensions of global justice and the ODS, unmasking the emotional and ideological veils, inherited from the codifications of the 19th century. This article highlights the importance of untying the history of legal education, strengthening the study of the process and the evidence for the judicial justice of the 21st century, which must revolve around the 2030 Agenda. Strengthening procedural guarantees, deepening argumentation, epistemology, logic and philosophy, will lead the lawyer of the future to work for a healthy coexistence and a more just world.

DOI: http://dx.doi.org/10.21017/Rev.Repub.2022.v32.a121


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