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Determining factors for MSME’s access to credit drop by drop

FACTORES DETERMINANTES PARA EL ACCESO DE LAS MIPYME AL CRÉDITO GOTA A GOTA



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Artículos

How to Cite
Barrera Lievano, J. A., & Parra, S. (2020). Determining factors for MSME’s access to credit drop by drop. The Republican Journal, 28(28), 217-236. https://ojs.urepublicana.edu.co/index.php/revistarepublicana/article/view/612

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PlumX
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Jhony Alexander Barrera Lievano
    Sandra Parra

      Jhony Alexander Barrera Lievano,

      Estudiante de Doctorado en Proyectos de la Universidad Americana de Europa (México); Magister en Dirección estratégica con especialidad en gerencia de la Universidad Internacional Iberoamericana (Estados Unidos); Especialista en Finanzas y Administrador de Empresas de la Corporación Universitaria Minuto de Dios (Colombia). Profesor de la Facultad de Finanzas y Comercio Internacional de la Corporación Universitaria
      Republicana. 


      Sandra Parra,

      Magistra en Relaciones internacionales de la Pontificia Universidad Javeriana (Colombia); Especialista en Administración financiera de la Universidad EAN (Colombia); Profesional en Relaciones económicas internacionales de la Universidad Autónoma de Colombia (Colombia). Profesora Facultad de Ciencias Empresariales de la Corporación Universitaria Minuto de Dios - Uniminuto - Sede UVD. 


      The propose o this research is to identify the determining factors that lead micro, small and medium enterprises - MSME to take credits drop by drop. An investigation is carried out with quantitative methodology, of exploratory type; primary data is collected, processed and analyzed; the instrument for collecting information to use is the survey; it works with a probabilistic sample, the type of sampling is simple random. The data collection instrument is applied to a sample of 385 managers of Mipyme of Bogotá DC - Colombia. As main findings, it is identified that the determinants that lead to the taking of this type of credit are associated on the one hand with characteristics of the business units in terms of company size and level of education of the manager, and on the other hand associated to the perception of the manager regarding the approval of the credit (disbursement agility, no paperwork and offer at hand).

      DOI: http://dx.doi.org/10.21017/Rev.Repub.2020.v28.a84


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