Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Learning norms in school: senses and meanings from a multiscale perspective. The case study of Benjamin Herrera School in Bogotá D. C.

APRENDIZAJE DE NORMAS EN LA ESCUELA: SENTIDOS Y SIGNIFICADOS DESDE UNA LECTURA MULTIESCALAR. ESTUDIO DEL CASO COLEGIO BENJAMÍN HERRERA (BOGOTÁ D.C.)



Open | Download


Section
Artículos

How to Cite
Suarez, J. O., Acosta Riaño, Y., & Guzmán Pabón, J. M. (2019). Learning norms in school: senses and meanings from a multiscale perspective. The case study of Benjamin Herrera School in Bogotá D. C. The Republican Journal, 27, 167-188. https://ojs.urepublicana.edu.co/index.php/revistarepublicana/article/view/582

doi
Dimensions
PlumX
license
 
Jorge Orlando Suarez
    Yurany Acosta Riaño
      Johanna Marcela Guzmán Pabón

        Jorge Orlando Suarez,

        Docente asociado de tiempo completo. Proyecto curricular de Ciencias Sociales. Facultad de Ciencias y Educación, Universidad Distrital Francisco José de Caldas. Miembro del Grupo de Investigación Amautas: pedagogías críticas y formación de sujetos. Correo electrónico: joblancos@udistrital.edu.co


        Yurany Acosta Riaño,

        Licenciada en Ciencias Sociales, Universidad Distrital Francisco José de Caldas, miembro del Semillero de Investigación Grupo de Estudios Sociopolíticos, del proyecto curricular de Ciencias Sociales.


        Johanna Marcela Guzmán Pabón,

        Licenciada en Educación Básica con énfasis en Ciencias Sociales, Universidad Distrital, promotora de lectura del Ministerio de Educación Nacional.


        The present text shows the results of the pedagogical research obtained across the development of the project «The norms learning of in the political formation of the students», realized in the year 2017-2018 in the technical school Benjamín Herrera in Bogota. The problem was about the different readings (meanings)
        that young people construct from different expressions of the social norm, taking into account the learning of them, which occurred in different scenarios such as family, school and society, and that are reflected in the daily use that this gives to the rules.

        DOI: http://dx.doi.org/10.21017/Rev.Repub.2019.v27.a72


        Article visits 1227 | PDF visits 1026


        Downloads

        Download data is not yet available.
        Sistema OJS 3.4.0.5 - Metabiblioteca |