Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Development of the quality management system based on the NTC ISO 9001: 2015 for metrology and qualification companies - Case study MS Sinergy SAS

DESARROLLO DEL SISTEMA DE GESTIÓN DE CALIDAD BASADO EN LA NTC ISO 9001: 2015 PARA EMPRESAS DE METROLOGÍA Y CALIFICACIÓN - ESTUDIO DE CASO MS SINERGY SAS




Section
Artículos

How to Cite
[1]
E. A. Fuentes, J. A. Castiblanco Rozo, J. L. Rodríguez Roa, and Y. N. Obando Hoyos, “Development of the quality management system based on the NTC ISO 9001: 2015 for metrology and qualification companies - Case study MS Sinergy SAS”, Rev. Ing. Mat. Cienc. Inf, vol. 9, no. 17, pp. 93–103, Jan. 2022, Accessed: Nov. 24, 2024. [Online]. Available: https://ojs.urepublicana.edu.co/index.php/ingenieria/article/view/794

doi
Dimensions
PlumX
license

 

Esta obra está bajo una licencia internacional

Atribución/Reconocimiento 4.0 Internacional

Ever Angel Fuentes,

MBA - Ingeniero Industrial. Universidad Libre


Junior Alexander Castiblanco Rozo,

Estudiante de ingeniería industrial. Universidad Libre.


José Luis Rodríguez Roa,

Ingeniero industrial. Universidad Libre


Yeimmy Natalia Obando Hoyos,

Estudiante de ingeniería industrial. Universidad Libre


In order to structure the Quality Management System in accordance with the requirements established by NTC ISO 9001: 2015 for companies in the qualification and metrology sector, a qualitative research has been carried out, the outcome of which show that its development results in benefits focused on the continuous improvement of processes and the reduction of nonquality costs, increasing the control and evaluation of business activities, at the same time, it allows to have a greater participation in the market, making companies visible to the type of industries that provide their services; For the present case, the pharmaceutical is the main one, which as a result of the current health situation, has shown a boom with respect to the demand in the quality of drugs used to combat all types of diseases; enforcing the standardization of documentation according to current regulations, compliance is increased by 95%, in accordance with the requirements of the standard.

DOI: http://dx.doi.org/10.21017/rimci.2022.v9.n17.a114


Article visits 912 | PDF visits 605


Downloads

Download data is not yet available.
  1. Ms Sinergy SAS, «Ms Sinergy» http:// www.mssinergy.com. 2021.
  2. E. Vidal, Diágnostico organizacional, Bogotá: Ecoe, 2004.
  3. INTERNATIONAL ORGANIZATION FOR STAN- DARDIZATION, Sistemas de gestión de la calidad -Requisitos. ISO 9001:2015, Suiza: ISO, 2015.
  4. B. Diego, "Planificación táctica," Ingenio empresa. www.ingenioempresa.com/planificacion-tactica- caracterizar-proceso. 2015.
  5. INTERNATIONAL ORGANIZATION FOR STAN- DARDIZATION. Sistemas de gestión de la calidad -Fundamentos y vocabulario. ISO 9000:2015, Suiza: ISO, 2015.
  6. J. Castellanos, «Propuesta de un plan de calidad para el diseño de estructuras metálicas, de acuer- do a la norma ISO 9001:2015, logrando que la empresa RC ING. MECÁNICA E.I.R.L. sea competi- tiva», Universidad Autónoma San Francisco, Arequipa, 2019.
  7. H. Rendón, Control estadístico de calidad, Medellín: Universidad Nacional de Colombia, 2013.
  8. INSTITUTO COLOMBIANO DE NORMAS TÉC- NICAS Y CERTIFICACIÓN, GTC 45. Guía para la identificación de los peligros y la valoración de los riesgos en seguridad y salud ocupacional, Bogotá: ICONTEC, 2021.
  9. M. Nava, «Análisis financiero: una herramienta clave para una gestión financiera eficiente», Revista venezolana de gerencia, pp. 606-628, 2009.
  10. INTERNATIONAL ORGANIZATION FOR STAN- DARDIZATION, Gestióndel riesgo -directrices. ISO 31000:2018, Suiza: ISO, 2018.
  11. Dirección de Gestión y desempeño institucional, «Guía para la administración del riesgo», Depar- tamento Administrativo de la Función Pública, Bogotá, 2020.
  12. F. Becerra, A. Andrade y L. Díaz, «Sistema de ges- tión de calidad para el proceso de investigación», Actualidades Investigativas en Educación, pp. 1-32, 2019.
  13. M. Baktor y D. Cockalo, «Improving Business per- formance with ISO 9001: A review of literature and business practice». The European Journal of Applied Economics, pp. 83-93, 2018.
  14. A. Khana y J. Farooquiea, «Motives and benefits of iso 9001 quality management system: an empirical study of Indian smes». Brazilian Journal of Opera- tions & Production Managemen, pp. 320-329, 2016.
  15. S. Medic ́, B. Karlovic ́ y Z. Cindric ́, «New standard iso 9001:2015 and its effect on organizations»,
  16. Interdisciplinary Description of Complex Systems, pp. 188-193, 2016.
Sistema OJS 3.4.0.5 - Metabiblioteca |